Gewoonten professional

Gewoonten van een professional (deel 4) – Houd vast aan wat werkt!

Er zijn zoveel manieren om als ondernemer je bedrijf te runnen en te laten groeien. Helemaal in deze tijd met alle mogelijkheden die internet en social media je bieden. Het kan je het gevoel geven alles te moeten doen en proberen. Het is soms bijna niet bij te benen.

De amateur

Doordat er zoveel mogelijkheden zijn en er iedere dag weer nieuwe bijkomen, krijg je het gevoel alles te moeten proberen en overal aan mee te doen. Natuurlijk is het verstandig om nieuwe methoden en manieren, om bijvoorbeeld je bedrijf onder de aandacht te brengen, te onderzoeken en uit te proberen. Maar wat er vaak gebeurt is dat je iedere keer weer iets anders probeert en nergens echt helemaal vol voor gaat. Zo doe je overal een beetje half mee en benut je de kansen niet optimaal. Je hebt iets gevonden (bijv. het sponsoren van prijzen op wedstrijden), wat fantastisch goed werkte. Je kreeg veel mensen bij je stand, haalde er leuke opdrachten uit en er werd goed over je gesproken op social media. Maar, hoe vaak laten we het dan niet bij deze eenmalige actie om vervolgens de volgende dag weer een ‘nieuwe’ manier of methode de kans te geven?

De professional

Maak het tot een uitdaging om een nieuwe gewoonte aan te leren. Het is zo gemakkelijk om iedere keer weer iets nieuws te beginnen, maar dat is nou juist het verschil tussen amateurs en professionals. Professionals kiezen niet voor de makkelijkste maar voor de meest succesvolle weg. Een ondernemer doet er alles aan om het hoogste doel te behalen! En hoe simpel is het eigenlijk: je probeert iets uit, het werkt en dat doe je dan weer opnieuw! Keer op keer! Want waarom zou je er mee stoppen, als het zo succesvol is? Blijf wel scherp, zodra het niet meer werkt, dan is het tijd voor wat aanpassingen.

Nu ben ik benieuwd naar jouw verhaal? Wat heb jij eens een keer voor jouw bedrijf geprobeerd wat super goed uitpakte? Laat hieronder een reactie achter.

2 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *