Deze tool gebruik ik voor meer overzicht

Red jij het ook niet met 24 uur in een dag? Zou je soms wel eens willen dat je wat extra uren kreeg om je to-do lijst af te kunnen krijgen? Of was die to-do lijst maken zelfs iets wat op je ‘to-do’ in je hoofd stond? 😉

Totale chaos
Als totale chaos voelde het vaak voor mij. To-do lijstjes die rondslingerden op de keukentafel, continue het gevoel achter de feiten aan te lopen, privé afspraken die ik wel eens vergat en continue het gevoel dat ik zoveel moest doen, zonder dan precies op te kunnen noemen wat. Dat omschrijft een beetje zoals ik me tot een aantal maanden geleden vaak voelde. En dat terwijl ik bekend stond als een echte organisator.

Met een bedrijf dat blijft groeien, drie jonge kinderen, een huishouden, sportambities en natuurlijk een man die ik ook nog eens wil zien, is het vaak goed organiseren om ervoor te zorgen dat ik alles de nodige aandacht krijgt.

Wat ik ook probeerde
Van alles heb ik al eens geprobeerd; to-do lijstjes, notitieboeken, bullet journaling, Google Keep, notitie App op mijn telefoon. Op de één of andere manier was niets echt zo effectief dat ik het volhoud om het bij te houden. Tot voorkort!

Magic Asana
Sinds enkele maanden werk ik met een gratis (!) tool die mijn zoveel overzicht en structuur heeft gebracht. Ik hoef me nooit meer zorgen te maken dat ik iets vergeet of te zoeken naar lijstjes, zo fijn! Nu tik ik stuk voor stuk mijn to do’s af. Ik hoef er niet meer over na te denken wat ik moet doen, waardoor ik mezelf erg veel tijd, energie en kopzorgen bespaar.

Tot nu toe heb ik nog niet veel gedeeld over de tools die ik gebruik in mijn business. Omdat ik weet dat hippische ondernemers altijd heel wat te doen hebben en er vast mee geholpen zijn deel ik het graag met jullie. De tool is Asana. Je kunt het gebruiken op je computer, maar ook op je telefoon en het is helemaal gratis om mee te starten.

De benefits
Waarom zo handig? In het kort kun je er projecten aanmaken waar je to-do’s onder ‘hangt’. Bij je taken kun je einddatum instellen of aangeven dat het terugkerende (bijv. dagelijks, wekelijks of maandelijks) taken zijn. Je kunt aangeven meldingen te willen ontvangen van wat je die dag te doen staat en vervolgens afvinken wanneer je het gedaan hebt. Wanneer je het even de tijd geeft om het goed in te richten, het onder de knie te krijgen én er een gewoonte van te maken het dagelijks te gebruiken, kan het je heel veel rust, focus en productiviteit geven. Ik ben in ieder geval enthousiast!

Was deze tip waardevol voor je? Hoe zorg jij voor overzicht in je dagelijks to-do’s? Welke tools gebruik jij?

 

2 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *