Redenen website paarden professional belangrijk

9 redenen waarom ook voor paardenprofessionals een website belangrijk is

Denk er eens over na. Je bent op zoek naar een nieuwe bank of een lekkere zonvakantie. Ga je dan meteen catalogussen aanvragen of naar een reisbureau toe? Bijna niemand doet dit meer. Laptop open en Googlen maar! En waar doe jij inspiratie op voor nieuwe wedstrijdkleding? Waar zoek jij naar tips om je paard te leren trailer laden? Juist: online! Een vriendin is erg enthousiast over haar nieuwe instructeur. Stiekem spiek jij even op Facebook en Google je even zijn of haar naam. Zo gaat dat tegenwoordig en wat is het toch ontzettend handig én leuk.

Met deze negen redenen laat ik jou zien waarom een website ook voor jou, als professional in de paarden, heel belangrijk is.

1. Je bent vindbaar voor nieuwe klanten

Net als jij zullen potentiële klanten jouw naam en bedrijf Googlen en opzoeken op social media. Wat doe jij als jij niet heel snel de juiste website vindt? Juist, dan haak je af en ga je snel door naar de concurrent. Gemiste kans! Precies hetzelfde geldt ook voor jouw potentiële klanten. Dus, zorg ervoor dat je online vindbaar bent, zodat ze je makkelijk kunnen vinden.

2. Het is jouw online visitekaartje

Een eerste indruk en daarmee ook al een eerste oordeel doe je op binnen de eerste 3 seconden dat je iemand ziet. Dit geldt ook wanneer je iemands website bezoekt. Grijp deze kans om een goede eerste indruk bij iemand te maken, al ver voordat je hem of haar (een klant, samenwerkingspartner, leveranciers, sponsors) ontmoet.

3. Laat zien dat je een professional bent

Met je website kun je laten zien dat je een professional bent. Wanneer de keuze gemaakt moet worden werkt iedereen liever samen met een professional dan een amateur. Oftewel: gebruik je website om je laten zien dat je echt een professional bent en je met veel passie je werk uitvoert.

4. Presenteer jouw onderscheidend vermogen

Nu kun je nu laten zien hoe jij je onderscheid ten opzichte van andere ruiters, instructeurs, zadelmakers, fysiotherapeuten, masseurs of een ander beroep dat je uitoefent. Wat doe jij net wat anders dan de rest? Wat zijn je kwaliteiten? Waarom zou ik voor jou moeten kiezen? Het kan net de doorslag geven voor iemand om jouw diensten af te nemen in plaats van de concurrent. Weet je niet zo goed wat jouw uniek maakt? Ik heb 2 tips voor je hoe je er uitspringt tussen al die anderen.

5. Doelen en progressie

Je kunt je website ook gebruiken om te laten zien wat jouw doelen zijn. Wat is jouw ultieme droom? Wat zou jij heel graag willen bereiken? Waar werk je op dit moment op de korte termijn aan? Laat het zien! Ambitie werkt vaak aanstekelijk en daar willen anderen zich graag mee verbinden. Geef regelmatig een update van de progressie die je maakt. Groei en successen zijn ook vormen van ambitie en professionaliteit. Eventuele samenwerkingspartners kunnen meteen zien of een samenwerking in het verschiet zou kunnen liggen. Laat dus zien waar je voor gaat en wat je dromen en doelen zijn.

6. Wat heb je te bieden? En voor wie?

Wat bied jij je (potentiële) klanten aan? Dat is één van de belangrijkste functies die je website zou moeten hebben. Het moet voor iedereen die jouw site bezoekt meteen duidelijk zijn wat je dienst (of product) is, wat je er aan hebt (wat levert het op) en voor wie het bedoeld is (wie is je doelgroep). Misschien willen ze wel graag iets van je afnemen, maar kun jij helemaal niet bieden wat zij nodig hebben. Maak dit meteen duidelijk, om teleurstelling te voorkomen, maar ook om de juiste klanten te bevestigen dat zij op het juiste adres zijn.

7. Verkoop: 24/7 open, zelfs als je slaapt

Niet alleen bij webshops die producten verkopen heeft de site een directe verkoopfunctie, dit geldt zeker ook voor websites van dienstverleners (in de paardensport). Het is een optie om klanten online te laten inschrijven (en betalen!) voor een workshop of clinic. Ook kun je online cursussen aanbieden waarin jouw kennis binnen jouw vakgebied centraal staat. Dus ook als je geen tastbaar product hebt kun je zeker iets verkopen op je website.

8. Mogelijkheid om je kennis te delen

Jij bent een expert binnen jouw vakgebied. Jij weet veel wat anderen niet weten. Deel jouw kennis met hen, zodat zij ook wijzer worden binnen jouw vakgebied. Daarnaast worden potentiële klanten ook nieuwsgierig naar wat jij nog meer te bieden hebt en volgt er nog een leuke klant uit voort ook.

9. Tring, tring: daar is de volgende nieuwe klant!

Het ouderwetse telefoonboek is verleden tijd. Op je website: daar vind jouw nieuwe klant je telefoonnummer, zodat ze een eerste afspraak kan maken. En dat is natuurlijk waar je het voor doet!

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *