Tips Succesvolle Website

3 tips voor meer succes met je website!

Een goede website is tegenwoordig onmisbaar, óók voor professionals in de paarden. Maar ‘gewoon’ het hebben van een website wil helemaal niet zeggen dat het ook een succesvolle website is. Want, wat is het doel van je website? Waartoe moet het dienen en wat wil je er mee bereiken? Heb je daar al eens over nagedacht?

Doel van je website

Uiteindelijk heeft je website maar één doel: omzet genereren voor je bedrijf! Want zonder een financieel doel heb je geen bedrijf en is het niet meer dan een hobby. Wees je er bewust van dat dit je doel is en dat de invulling van jouw website hier uiteindelijk aan moet gaan bijdragen. Wat zijn zoals doelen die je kunt hebben met je website:

  • Een product kopen (bijv. in je website)
  • Een ticket bestellen (bijv. voor een evenement)
  • Een reactie achter laten op een artikel (voor een betere ranking in Google)
  • Een afspraak maken (bijv. voor een consult)
  • Het verzamelen van e-mailadressen (bijv. voor je nieuwsbrief)

Met je doel in gedachte ga je nu iedere pagina van je website maken. Bij iedere pagina leidt je je bezoeker naar je doel toe (link naar product of contactpagina, formulier om in te schrijven voor nieuwsbrief etc.). Als jij niet weet wat je bezoeker zou moeten doen op je website, hoe kan de bezoeker het dan wel weten? Zorg dat je voor jezelf heel duidelijk hebt wat het doel is van je website en daarmee ook voor je bezoeker.

Zeg het met foto’s

Een foto zegt meer dan duizend woorden. Een foto is emotie. Natuurlijk kun je met tekst ook emotie teweeg brengen, maar daarvoor moet iemand wel eerst een stuk lezen. Een foto heeft slechts één blik nodig om een emotie op te wekken. Maar waarom is emotie zo belangrijk dan? Mensen zijn nou eenmaal niet zo rationeel als we denken (en soms hopen). Uiteindelijk maken we bijna al onze beslissingen op basis van ons gevoel. Kun je je klanten op een goede en intense manier emotioneel roeren, dan zal dat zeker bijdragen aan je rendabiliteit. En daarom kunnen goede foto’s op je website een groot verschil maken! Je doet jezelf tekort wanneer je gewoon zomaar wat foto’s gebruikt. Daarmee geef je de klant niet een goed beeld van wat je te bieden hebt en haakt de wellicht puur af op de foto’s. Zonde! En dat terwijl je product eigenlijk heel goed is. Doe dus jezelf en je klant niet tekort en zorg voor goede foto’s op je website.

Functionaliteit en technische basis

Tegenwoordige kun je de meest fancy websites (laten) maken. Een super strak design, waarbij echt alles klopt. Dit doe je natuurlijk om je website zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor je bezoeker en ze daarmee een aankoop doen en vaker terug komen. Maar let op (ik spreek uit ervaring): een goed design mag nooit de functionaliteit van je website in de weg staan. Wanneer je website bijvoorbeeld niet goed laadt, omdat het design ‘te zwaar’ is, dan is dat killing voor je bezoekers.

25% van je websitebezoekers haakt af wanneer je pagina niet binnen 4 seconden helemaal geladen is.”

Zorg ervoor dat je website er niet alleen verzorgd en representatief uitziet voor jouw bedrijf, maar dat alles ook goed en snel (we willen tegenwoordig alles nu en meteen) werkt.

En nu de vraag aan jou: met welke van deze 3 tips ga jij als eerste aan de slag?

Laat hieronder je reactie achter, ik ben benieuwd!

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *